П`ятниця, 16.11.2018
Старобабанівська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів


"Після хліба найважливіше для народу — школа"         Ж. Дантон

Шкільні новини
Новини освіти
Цікавинки
Наше опитування
Як Ви ставитеся до ЗНО?
Всього відповідей: 54
Що за вікном?
Друзі сайту


Освітній портал

”ПедПреса”"
Форма входу
Сухомейло Ірина Василівна


       З досвіду роботи вчителя початкових класів Сухомейло І.В. «Шляхи формування пізнавальної самостійності молодших школярів на уроках»


   Закономірне підвищення вимог до рівня та якості освіти підростаючого покоління спонукає до пошуку нових шляхів удосконалення навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі. Головне ж завдання школи не вчити, а навчати вчитися, підготувати учня до безперервного навчання. Тому мають змінитися функції учня та функції вчителя. Перший повинен буде разом із засвоєнням відповідних знань розвивати в собі здатність, навички, уміння самостійно їх шукати, тобто оволодівати науковим методом пізнання. Другий - відповідно допомогти першому навчитися вчитись. За такої постановки процесу навчання на основі зорієнтованої особистості в учня розвиваються та формуються такі необхідні якості, як пізнавальна самостійність, ініціативність, творчість, упевненість у собі. На особливу увагу заслуговує проблема пізнавальної самостійності при оволодінні знаннями з різних джерел інформації, уміннями і способами пізнавальної діяльності. Навчити дитину самостійно вчитися, сформувати вміння і навички творчої діяльності - одне з провідних завдань модернізації змісту освіти. Тому дана проблема є надзвичайно актуальною.
     Пильна увага до проблеми активності і пізнавальної самостійності школярів у процесі навчання, інтересу до знань характерна для сучасного періоду розвитку школи. Пропагуючи активізацію, самостійність, інтерес до знань сучасна дидактика водночас критично переосмислювала і уточнювала теоретичні положення з цього питання видатних педагогів минулого — Яна Амоса Коменського, Йогана Фрідріха Герберта, Адольфа Дістервега, Костянтина
Дмитровича Ушинського.
     Досвід 24 років педагогічної діяльності поступово привів мене до розуміння того, що потрібно створити сприятливі умов для навчання, які викликають в дітей бажання до активної розумової і практичної діяльності. Для того, щоб краще пізнати своїх майбутніх учнів відвідую заняття у ДНЗ, свята, змагання. Проводжу зустрічі з батьками майбутніх першокласників,даю поради як краще підготувати дитину до школи. Насамперед, звертаю увагу батьків, щоб вони не вживали вислів «ось підеш до школи, а тоді…». Як показала практика, такі діти замикаються у собі і вчителю доводиться багато витрачати часу і зусиль, щоб дитина змогла розкритися в дитячому колективі, показати свої кращі риси та знання виучуваного матеріалу. Дуже важливо, щоб дитина усвідомлювала, чому вона йде до школи. Не так важливі знання дитини в цей період, як її психологічний настрій, внутрішня мотивація. Усі мої діти відвідували дитячий садок, це є позитивним явищем в тому плані, що вони знають один одного,закладаються певні стосунки, перші паростки колективу. І ось дитина приходить у 1 клас. Вона поступово звикає до нового статусу – учня, того, що в шкільній сім’ї є найменшою. Перший свій урок присвячую нашій школі: розповідаю про традиції, про знатних людей, випускників школи, проводжу екскурсію по школі. Виступають батьки, згадуючи свої шкільні роки, і дають настанову учням. Вважаю своїм завданням допомогти кожній дитині у самореалізації через особистісно – зорієнтоване навчання і виховання.
   Повністю опис досвіду моєї роботи Ви можете подивитися тут

Дидактична гра "Споріднені слова"

Презентації "Майстер-клас по художньому оформленню писанок" та "Писанкарство - мистецтво художнього розпису" можна завантажити тут

Що у нас на годиннику?
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Випадкове фото
Пошук
Хмаринка тегів
Календар свят і подій
Архів
© 2018           
Конструктор сайтів - uCoz   Всі файли представлені тільки для ознайомлення і ніякої відповідальності за них автор сайту не несе! Авторство належить виключно правовласникам!