Середа, 24.04.2024
Старобабанівська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів


"Після хліба найважливіше для народу — школа"         Ж. Дантон

Новини освіти
Цікавинки
Наше опитування
Як Ви ставитеся до ЗНО?
Всього відповідей: 57
Що за вікном?
Друзі сайту


Освітній портал

”ПедПреса”"
Головна » Статті » Методична робота

Переказ тексту наукового стилю

Тема: Переказ тексту наукового стилю ( 7 клас, учитель Морозова В.В.) 

Мета: розвивати вміння переказувати текст наукового стилю, будувати зв’язне висловлювання, дотуючись культури мовлення; поглиблювати патріотичні почуття.

 Обладнання: тексти різних стилів і типів мовлення, опорні таблиці-схеми, кольорові ілюстрації, фото Ганни Барвінок.                                                                                

        План  уроку

 1. Озвучення епіграфа уроку.

2. Виступи учнів з повідомленням.

3. Розповідь учителя про Ганну Барвінок.

4. Оголошення теми і мети уроку.

5. Повторення вивченого про стилі та типи мовлення. Зачитування текстів.

6. Опрацювання тексту наукового стилю.

7. Загадки про барвінок

8. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

                                     Хід  уроку

 І. Організаційний момент.

1. Зачитування епіграфа уроку: „Кожна українка повинна щось зробити для своєї Вітчизни.” (Ганна Барвінок).

2. Мотивація навчальної діяльності.

3. Активізація мислительної діяльності: яка пора року зараз, коли цвіте барвінок ?

 ІІ. Виступи учнів з повідомленнями про весну, весняні свята, прикмети весни, видатних людей України, які народилися весною.

 ІІІ. Розповідь учителя про Ганну Барвінок (Олександру Михайлівну Білозерську-Куліш), яка народилася 5 травня 1828 р., своє життя віддала служінню Україні. Усіляко допомагала розвиткові української культури не тільки словами, а й матеріально, жертвуючи всі свої кошти на підняття культурного рівня українського народу, не раз сама залишаючись без грошей.

 ІV. Оголошення теми і мети уроку. Визначення завдань для роботи.

 V. Актуалізація опорних знань.

1. Повторення вивченого про текст, типи мовлення.

2. Повторення вивченого про стилі мовлення, особливості наукового стилю.

3. Зачитування  зразків текстів різних стилів і типів мовлення про барвінок. Висловлювання учнів про кожен текст за схемою:

1. Це текст, тому що…

2. Це текст- розповідь, тому що…

3. Цей текст публіцистичного стилю, тому що…

Легенда про барвінок

Був сонячний ранок. У райській долині квіти чекали на прихід Господа. Хоч тоді квітам ще дозволялося вільно рухатися по долині, цього ранку вони стояли непорушно у сподіванні ласки Божої. Обдарував Господь своєю ласкою усі квіти.

   Біля самої вихідної брами ступив на тверде зелене листя.

-         Чого це ти, барвінку, так низенько розіслався по вологій улоговині?

-         Стелюся, Боже, килимом тобі під ноги, щоб перейшов ти по сухому.

-         Ніжне серце маєш, рослино моя! За це всі й усюди тебе любитимуть, молоді дівчата будуть тебе садити і плекати, пісні про тебе співатимуть. Не  завмирай на зиму і під снігом залишайся свіжим! Весели всіх навкруги зеленим листом! А як доведеться кому покинути рідний край і жити на чужині, заглядай йому в душу ясним синім очком, злагіднюй його тугу! – промовив Господь і вийшов з долини.

Так і до нашого часу квіти виконують завдання, що їх того ранку поклав на них Господь Створитель.

 Стелися, барвіночку

Барвінець, барвен, барвін-зілля, барвінок хрещатий, весільний… Багато легенд і обрядів пов’язано з цією скромною рослиною. Нев’януча зелень листків, милі, незвичайного синього забарвлення п”ятизірчасті квіти й виняткова живучість (за будь-яких морозів, за нестерпної літньої спеки він свіжо-зелений і кучерявий) – за все це люди полюбили квітку й увічнили свою любов у ліричних, ніжних піснях.

    Вважається, що барвінок приносить щастя, провіщує вірну любов. З нього плетуть весільні вінки та гірлянди, щоб шлюб був міцним, а почуття ніколи не в’яли, як не в’яне барвінок.

   Жмутики цього зілля вішали над дверима, вікнами, в хаті, щоб ніщо нечестиве, потворне, лихе не проникло в дім.

   Посадіть барвінок у садку, горщику чи на балконі – на щастя. Його не треба особливо доглядати, а густий зелений килим прикрасить подвір’я, заплете і збереже від розмивання водою схил.

 VІ. Переказ тексту наукового стилю.

1.Слухання тексту, читання його учнями. Висновки про текст.

2. Визначення теми і мети тексту.

    Тема: розповідь про рослину. Мета: дати характеристику рослини, її будови, особливостей росту.

3. Організаційний момент: запис у зошитах числа, теми уроку, назви тексту.

4. Словникова робота: добір синонімів до слова барвінок з попередніх текстів; пояснення значення слів лікарський і лікарський.

5. Опрацювання пам’ятки  „Як працювати над переказом” самостійно  з вибірковим коментуванням) с. 273.

6. Складання плану тексту.

    1. Барвінок – вічнозелений напівкущ.

    2. Листя і квіти барвінку.

    3. Росте барвінок майже по всій Україні.

    4. Барвінок – лікарська рослина.

7. Усний переказ тексту за планом.

 VІІ. Хвилинка відпочинку.                           Блакитні квітки, як джерельце,

Вірші, загадки про барвінок.                        А кожна по п’ять пелюсток.

Цвіте синьо, лист зелений,                           Розлогі хрещаті стебельця

Квітник прикрашає,                                      Відразу з кількох гілочок..

Хоч мороз усе побив –                                  І взимку він теж зеленіє,

Його не займає                                               Народ його любить завжди

                                                                         От хто ж відгадати воліє?

                                                                          Ключ загадки скраю знайди.

 VІІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання: з підручника біології взяти текст про квіти чи заповідники і переказати усно.

 

 

                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Методична робота | Додав: teach (16.12.2010)
Переглядів: 8675 | Рейтинг: 0.0/0
© 2024           
Конструктор сайтів - uCoz   Всі файли представлені тільки для ознайомлення і ніякої відповідальності за них автор сайту не несе! Авторство належить виключно правовласникам!