Учнівське самоврядування
Учнівське самоврядування в системі виховної роботи школи Формування ініціативної, здатної приймати нестандартні рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до управління шкільними справами через діяльність в органах учнівського самоврядування. Із метою об’єднання зусиль педагогічного та учнівського колективів для добрих і корисних справ, щоб зробити шкільне життя змістовнішим і цікавішим, в школі організовано роботу учнівського самоврядування. У школі співпрацює координаційна рада, яка організовує роботу дитячих громадських організацій, і учнівська рада, яка безпосередньо здійснює самоврядування у школі. Учнівське самоврядування в школі є педагогічно доцільним способом організації учнівського колективу, що забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та школи. Діяльність учнівського самоврядування скеровується на підвищення якості навчання, зміцнення свідомої дисципліни, реалізацію вимог режиму роботи школи, організацію позакласної виховної роботи, на розвиток ініціативи та творчої самодіяльності, реалізацію їх прав та обов’язків. Важливий принцип учнівського самоврядування - „Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо”. Цінність учнівського самоврядування в школі полягає в тому, що учні глибоко і всебічно проникають у сутність своїх прав та обов’язків. Діяльність дітей - творча. Творчість передбачає створення нового, оригінального. Важливо, щоб дитина відкрила сама, а не взяла готове - тільки так розвиваються творчі здібності. Близько 20 учнів беруть участь у роботі координаційної і учнівської ради. Інші виконують тимчасові доручення. До складу координаційної ради входять органи управління дитячими організаціями - рада барвінчат, рада спілчан. Учнівська рада об’єднує старшокласників, які працюють за проектами Ліги старшокласників. Також створена редколегія, яка висвітлює діяльність органу самоврядування. Роль педагогічного керівництва полягає в навчанні дітей самостійно планувати й організовувати роботу, здійснювати самоконтроль, регулювати й аналізувати проведену роботу. Мабуть, найважче в такому керівництві – це визначення меж втручання в їх справи. Недопустиме придушення самостійних рішень учнів, осмикування тих, що виступають, коли їхня думка не збігається з усталеною. Лише переконання, хороша аргументована порада, роз’яснення допустимі як засіб педагогічного впливу на органи учнівського самоврядування і, звичайно, встановлення добрих дружніх стосунків між вчителями і членами учнівського самоврядування
Учнівське самоврядування Сьогодні перед школою стоїть найважливіша проблема – боротьба з правопорушеннями і злочинами. Цю проблему досліджував відомий український педагог А. Макаренко. Сьогодні над її розв’язанням працюють науковці з різних галузей науки: психології, правознавства, філософії, соціології, педагогіки. Із першими спробами регулювання правових відносин учень зустрічається в класному колективі, на який впливають досвідчені педагоги. «У хорошому колективі, діяльність якого одухотворена високими моральними, суспільними цілями, людина мов у дзеркалі, бачить себе, свої позитивні і негативні риси. Без колективного одухотворення благородною працею неможливо утвердити бажання бути кращим, удосконалювати себе», писав В. О. Сухомлинський. Саме в колективі розподіляються доручення між його членами, складаються певні колективістські відносини, взаєморозуміння, взаємодопомога. Особистість «гартується», удосконалюється. Мета учнівського самоврядування - дати учням можливість почувати себе повноправними господарями своєї школи, покращувати якість роботи, спостерігати за іншими, вимагати від інших і дотримуватись самому правил внутрішнього розпорядку школи.
Завдання учнівського самоврядування:
1.Сприяє навчальній і творчій діяльності учнів. 2.Формує особистість. 3.Забезпечує комплексний виховний підхід. 4.Формує ініціативну особистість. 5.Забезпечує захист прав інтересів учнів. 6.Створює поле для самореалізації особистості учня. 7.Відвертає дітей від асоціальних форм поведінки. 8.Виховує почуття власної гідності.
Наші проекти ви можете скачати : "Зимовий сад у школі" - тут
"Знаю і реалізую свої права" - тут
Повернутися на головну
|