Вівторок, 19.03.2024
Старобабанівська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів


"Після хліба найважливіше для народу — школа"         Ж. Дантон

Шкільні новини
Новини освіти
Цікавинки
Наше опитування
Як Ви ставитеся до ЗНО?
Всього відповідей: 57
Що за вікном?
Друзі сайту


Освітній портал

”ПедПреса”"
Форма входу

                                  Таряник Валентина Василівна

Педагогічне кредо: «Кожній дитині – світло знань, кожній дитині – світло любові, віру в сили свої без вагань, як запоруку щасливої долі.»

 

Скажіть мені, і я забуду.

Покажіть мені, і я зможу запам’ятати.

Якщо я візьму участь у цьому, я це зрозумію.

                                                          Конфуцій

Процес реформування школи, який відбувається відповідно до закону України « Про загальну середню освіту». Концепції загальної середньої освіти,  Державного стандарту початкової загальноосвітньої освіти, забезпечує системне оновлення змісту та перехід на нову структуру навчання. В учителів з’являється можливість застосовувати нові активні технології навчання, цінні й для кожного учня.

У сучасному інформаційному суспільстві, коли високорозвинені технології потребують нової системи мислення, школа повинна навчити учнів комунікативності, уміння працювати з будь-якою інформацією, уміння мислити неординарно,  гнучко, залежно від ситуації. Готувати дитину до життя у суспільстві допомагають інтерактивні технології навчання.

У Національній доктрині розвитку освіти, затвердженій Указом Президента України, обґрунтовано завдання оновлення змісту освіти та навчально-виховного процесу.

Як відомо, навчально-виховний процес повинен будуватися відповідно до потреб особистості та індивідуальних можливостей дітей, зростання їх самостійної і творчої активності. А це вимагає організації навчання відповідно до здібностей, здатності до навчання, таланту дитини. Необхідна переорієнтація на те, щоб створити можливості кожному стати самим собою.

Зміни неможливі без застосування нам уроках інтерактивних технологій, які ґрунтуються на діалозі, моделюванні ситуацій вибору, вільному обмінні думками, авансі успіху.

Робота дає змогу подивитися на особистість учня та на себе, як на цінність та самоцінність, що дає можливість навчальному процесу набувати особистісного спрямування. Особистісно орієнтоване навчання дає змогу кожному учневі, беручи до уваги його здібності, нахили, інтереси, особистісні цінності й суб’єктний досвід, реалізувати себе в пізнавальній та інших видах діяльності, створює умови для повноцінного виявлення та розвитку особистісних функцій. Розвиток у молодших школярів пізнавальних інтересів, допитливості, спостережливості, бажання та вміння вчитися – «вічні» завдання, які покликана вирішувати початкова школа.

Їх актуальність зростає в умовах реформування національної системи освіти, одним із пріоритетних напрямів якого є втілення моделі особистісно  орієнтованого навчання, що передбачає:

Орієнтація на особистість вимагає від учителя впровадження педагогічних технологій, які включають учнів в активну діяльність, стимулюють до творчого пошуку, розвитку мислення, самостійності, викликають зацікавленість і позитивне ставлення до навчально-виховного процесу. Ось чому  я обрала цю тему.

Мета моєї діяльності – створення сприятливих умов для навчання та виховання особистості, за яких кожен учень відчує свою успішність, значимість та інтелектуальну спроможність.

Перед учителем постають такі завдання:

Саме інтерактивне навчання  допомагає мені виконувати ці завдання, оскільки його сутність полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умов постійної, активної взаємодії всіх учнів.

Інтерактивні технології стимулюють розвиток активності і самостійності учнів. Учень – об’єкт навчання, який виконує творчі завдання, вступає в діалог  з учителем. Звичайно, про це говорити в початковій школі повністю неможливо, але це первинний етап співнавчання  учнів у парі та в групі.

Робота в парі сприяє розвитку навичок спілкування, формуванню вмінь висловлюватися, переконувати та дискутувати. Працюючи в парах, учні не можуть ухилитися від виконання завдання, швидко виконують ті вправи, які за інших умов потребують великої затрати часу.

Робота в малих групах сприяє  активному, ґрунтовному аналізу й обговоренню нового матеріалу з метою його осмислення, засвоєння та закріплення ,  повторення вивченого матеріалу та систематизацій знань. Учні разом займаються практичною діяльністю, спільно використовуючи наявні можливості, допомагають один одному, підтримують. Діти з високим рівнем знань допомагають розв’язати завдання учням із середнім рівнем знань. Група несе відповідальність за досягнення групових результатів і кожен член групи має відповідати за результат своє роботи. Кожен член групи реалізується як повноцінна особистість.

Учитель і школяр становлять дві взаємодіючі сили. І якщо вони поєднані не однобічно, а розумінням один одного, довірою, повагою, тісною співпрацею, то і в навчально-виховному процесі досягається  найбільший ефект, найвища результативність.

Успішне засвоєння навчального матеріалу залежить не лише від пізнавальних можливостей і здібностей дітей, а й від організації вчителем роботи на уроці. На мою думку, своє призначення кожен учитель повинен бачити не тільки в тому, щоб учні запам’ятали якомога більше правил, а щоб і навчилися висловлювати свою думку і користуватися нею. Дитина повинна вміти  змалювати не тільки добро й красу, а й заперечити неправду та зло. І цим самим готувати себе до нового майбутнього дня, в якому їй жити. Щоб досягнути своєї мети я визначила для себе засоби розв’язання завдань особистісно орієнтованого навчання.

- уроки-змагання (вікторини, конкурси, уроки типу КВК)

     - уроки громадського огляду знань ( уроки-заліки, уроки консультації)

     - уроки комунікативної спрямованості (уроки-диспути, конференції,     

      телеуроки, театралізовані уроки)

     - уроки-подорожі, мандрівки

     - уроки «милування природою»

- метод творчих проектів

- використання комп’ютерів

- користування Всесвітньою Мережею Інтернет.

Використання цих засобів буде сприяти розвитку кожної дитини, становленню її особистості. Я перечитала багато книг і періодичних видань, ознайомилась із досвідом роботи педагогів-новаторів і взяла дещо для себе. Намагаюсь не загубити жодну дитину. Кожна дитина, оточена турботою, відчуває себе рівноправним партнером у спілкуванні, внаслідок чого зростає впевненість у своїх силах, у собі. Одним із засобів розвитку особистості є проведення нестандартних уроків. Ці уроки максимально стимулюють пізнавальну  самостійність, творчу активність та ініціативу школярів. Навчання на ньому спрямоване на підвищення якості знань, формування працьовитості, цілеспрямованості, потрібних  в житті навичок та вмінь.

Я проводжу  нестандартні уроки з мови, читання, математики, природознавства з використанням інтерактивних технологій. Діти дуже люблять такі уроки. До таких уроків потрібно готуватися, підбирати матеріал, перечитувати додаткову літературу. Але задоволення отримують всі – і учитель, і діти.

При вивченні  природознавства я також проводжу такі уроки. Використовую у своїй роботі багато інформативно насичених матеріалів, цікавих завдань і вправ. Це цікавинки, додаткові відомості, відкриття, винаходи, матеріали, пов’язані із життям і діяльністю відомих вчених та громадських діячів. Також ще використовую віршовані задачі, завдання-жарти, цікаві вправи. Цей матеріал теж застосовую на уроках читання, мови, математики, у позакласній роботі з дітьми.

При вивченні навчального матеріалу на сучасному етапі використання комп’ютерної підтримки  у викладанні різних шкільних предметів дозволяє внести кардинально нове у звичайні форми роботи вчителя, сприяє повнішому всебічному розкриттю, зрозумілішому поданню навчального матеріалу, і тим самим сприяє значному скороченню навчального часу для успішного засвоєння теми. Я застосовую у своїй роботі прикладний програмний засіб «Природознавство. 3, 4 клас» . Вважаю, що використання інформаційно-комунікаційних технологій в системі навчальних дисциплін початкової школи може стати потужним засобом збагачення індивідуальної основи розумового, естетичного, морального розвитку школяра. Адже учень стає активним суб’єктом навчання, він може самостійно здобувати інформацію і навіть вміти винайти, сконструювати необхідні для цього способи дій. 

Свою діяльність спрямовую на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем і учнем.

Кожна дитина – особистість. А кожна особистість потребує творчого потенціалу, великого терпіння й любові від учителя. Лише з таким підходом до справи є шанс розкрити й розвинути всі кращі сторони чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини.

Презентація досвіду моєї педагогічної діяльності знаходиться тут

Сценарій свята рідної мови "Плекаймо в серці рідну мову"
********************************************************************************************************************************************************************

                                                 Робота з батьками майбутніх першокласників. Педагогічний всеобуч

План роботи вчителя початкових класів для майбутніх першокласників та їх батьків

Робота з батьками «Педагогічний всеобуч»

Заповіді для батьків майбутнього першокласника

*********************************************************************************************************************************************



 

 


Що у нас на годиннику?
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Випадкове фото
Пошук
Хмаринка тегів
Календар свят і подій
Архів
© 2024           
Конструктор сайтів - uCoz   Всі файли представлені тільки для ознайомлення і ніякої відповідальності за них автор сайту не несе! Авторство належить виключно правовласникам!